תביעת רשלנות רפואית- באיזה מקרים אפשר להגיש תביעה וכיצד עושים זאת?

September 28 2023spiderus_admin

תביעת רשלנות רפואית איננה תביעה פשוטה. מדובר על תביעה שעלולה לדרוש זמן רב וכן היא דורשת הוצאות רבות. מעבר לכך, התביעה המדוברת מחייבת עורך דין בעל ניסיון רחב היקף הן בתחומי המשפט והן בתחומי הרפואה.

ניהול תביעת רשלנות רפואית מתחיל למעשה בפנייה של אדם שחושד שהוא נפגע כתוצאה מרשלנות רפואית לעורך דין רשלנות רפואית. עורך דין זה יבדוק האם יש בסיס לקיום עילת התביעה וזאת על ידי בדיקת כל המסמכים הרלוונטיים. במידה ומחליט עורך הדין שיש עילה לתביעה, הוא ינהל את התביעה עבור הלקוח כאשר המטרה היא להפיק את מקסימום הפיצויים עבורו.

רשלנות רפואית- מה חשוב לדעת?

חשוב להבין כי בכדי להגיש תביעת רשלנות רפואית, יש להוכיח שהתקיימה רשלנות. בכדי להוכיח שרשלנות התקיימה יש צורך שיהיו קיימים 4 תנאים: קיומה של חובת זהירות, ההפרה של חובת הזהירות על ידי הגורם הרפואי, נזק פיזי אשר נגרם לתובע וקשר סיבתי אשר מעיד כי הנזק הפיזי אכן נגרם כתוצאה מאותה רשלנות.

אם אתם חושדים שנפגעתם כתוצאה מרשלנות רפואית, חשוב מאוד שתפנו לעורך דין רשלנות רפואית. כדאי להתחיל בהליך תביעה מהסוג כמה שיותר מוקדם שכן, העילה של התביעה תתיישן תוך שבע שנים וכן, התהליך עצמו דורש לא מעט זמן.

למי פונים והיכן מגישים את התביעה?

כאמור, מי שיכול לעזור לכם עם תביעת רשלנות רפואית הוא עורך דין רשלנות רפואית. רשלנות רפואית היא תחום בדיני נזיקין ועל כן, עורך דין אשר מתמחה בדיני נזיקין הוא הכתובת עבורכם. כמובן שכדאי לוודא שעורך הדין המדובר עסק לא מעט בתביעות רשלנות רפואית וכי יש לו את הידע והיכולת לסייע לכם.

תביעות רשלנות רפואית יש להגיש בבית המשפט המחוזי או בבית המשפט השלום. כמובן שיש לבסס את כתב התביעה באמצעות חוות דעת של מומחה רפואי אשר מעיד כי התנהגותו של הגורם הרפואי במקרה העומד על הפרק הייתה בלתי סבירה.

כיצד מוכיחים רשלנות רפואית?

בכדי להוכיח שאכן הייתה רשלנות רפואית ויש עילה לתביעה, חשוב מאוד לשים דגש על כמה דברים חשובים: ראשית כל, יש לזכור כי נטל ההוכחה הוא על התובע והתנאי הראשון לקיום התביעה הוא להוכיח את קיומה של חובת הזהירות. מדובר על נושא פשוט למדי להוכחה כי כן, ידוע שעל הרופא מוטלת חובת זהירות כלפי כל מטופל שלו.

לאחר מכן, יש להוכיח כי הרופא או כל גורם רפואי שתובעים הפר את חובת הזהירות, כלומר, ההתנהגות שלו חרגה מהסטנדרט של טיפול סביר. בית המשפט הוא זה שיכריע בסופו של דבר בהתאם להוכחות, האם בהתאם לנסיבות הטיפול רופא סביר היה נוהג בצורה אחרת, או כפי שנהג הרופא.

כמובן שיש צורך להוכיח את הקיום של נזק גופני שנגרם לתובע וכן, להוכיח כי קיים קשר סיבתי בין הנזק הגופני שנגרם לו לבין ההתנהגות הרשלנית של הגורם הרפואי. כלומר, האדם לא היה סובל מאותו נזק פיזי לולא קיבל טיפול רשלני.

Share:

netanyabasketball.co.il

הישארו מעודכנים